• HUMANA MENTE EL MUNDO LA CONCIENCIA Y LA CARNE

    EL MUNDO, LA CONCIENCIA Y LA CARNE

    POZO,J.I MORATA Ref. 9788471124678 Ver otros productos de la misma colección Ver otros productos del mismo autor
    En su libro ?El hombre que confundió a su mujer con un sombrero?, Oliver Sacks cuenta que, cuando presentó a ese paciente agnósico un guante, lo definió como una ?superfi-cie continua plegada sobre sí misma. Parece que tiene cinco bol-sitas que sobresalen?, pero era incapaz de dar sentido a ese ob-j...
    Ancho: 170 cm Largo: 240 cm Peso: 420 gr
    Sense estoc, consultar disponibilitat
    21,01 €
  • Descripció

    • ISBN : 978-84-7112-467-8
    • Data d'edició : 01/07/2001
    • Idioma : CASTELLA
    • Autors : POZO,J.I
    • Nª de pàgines : 240
    • Col·lecció : PSICOLOGIA
    • Any d'edició : 2001
    En su libro ?El hombre que confundió a su mujer con un sombrero?, Oliver Sacks cuenta que, cuando presentó a ese paciente agnósico un guante, lo definió como una ?superfi-cie continua plegada sobre sí misma. Parece que tiene cinco bol-sitas que sobresalen?, pero era incapaz de dar sentido a ese ob-jeto, de verlo como un guante. A diferencia de usted, esa persona agnósica era incapaz de conocer, es decir de relacionar humana/mente el mundo, la conciencia y la carne, y por tanto también de sentir inquietud ante un guante con seis bolsitas.
    Una agnosia similar ha padecido el sujeto de la psicología cognitiva, capaz de procesar información abstracta, desencarnada, pero incapaz de generar conocimiento a partir de ella. La llamada revolución cognitiva pretendió reducir la mente humana a un código binario simple, un procesamiento de información que la situó en un universo plano, digital. Frente a ello, este libro nos sugiere volver humana/mente al mundo analógico, tridimensional, habitado por personas, y por guantes, con sus significados y sus deseos, supone no sólo humanizar la psicología cog-nitiva sino repensar su desarrollo reciente.
    Pero sólo podemos conocer ese mundo analógico que habita nuestra mente a través de las representaciones encarnadas que nos proporciona el cuerpo y cuyo significado debemos redescribir no sólo por procesos de explicitación consciente, que convierten esas representaciones en verdadero conocimiento sino, sobre todo, por la mediación de objetos culturales, de sistemas culturales de representación, que amplían nuestro horizonte cognitivo al tiempo que humana/mente nos reconstruyen. Es en esa difusa frontera entre el mundo, la conciencia y la carne, donde debemos hacer una psicología del conocimiento, que, más allá de la psicología cognitiva clásica, se ocupe de la construcción mutua entre la

Aquest lloc web emmagatzema dades com galetes per habilitar la funcionalitat necessària de el lloc, inclosos anàlisi i personalització. Podeu canviar la seva configuració en qualsevol moment o acceptar els paràmetres per defecte.

política de cookies

Essencials

Les galetes necessàries ajuden a fer una pàgina web utilitzable activant funcions bàsiques com la navegació a la pàgina i l'accés a àrees segures de la pàgina web. La pàgina web no pot funcionar adequadament sense aquestes galetes.


Personalització

Les galetes de personalització permeten a la pàgina web recordar informació que canvia la forma en què la pàgina es comporta o l'aspecte que té, com el seu idioma preferit o la regió en la qual vostè es troba.


Anàlisi

Les galetes estadístiques ajuden als propietaris de pàgines web a comprendre com interactuen els visitants amb les pàgines web reunint i proporcionant informació de forma anònima.


Marketing

Les galetes de màrqueting s'utilitzen per rastrejar als visitants en les pàgines web. La intenció és mostrar anuncis rellevants i atractius per a l'usuari individual, i per tant, més valuosos per als editors i tercers anunciants.


Subscriu-te al butlletí del Racó del Llibre!

¿Vols conèixer totes les novetats del panorama literari? Subscriu-te al nostre butlletí on t'informarem de les novetats, signatures de llibres i totes les activitats que organitzem al Racó. No t'ho perdis!
He llegit, comprenc i accepto la política de privacitat
Informació sobre el tractament de dades